2009-09-03

Jag var en vandrare

Tror det är Göran Fristorp som själv skrivit texten. Vet inte - en spotifybrist - vem.

Låtom oss googla.

Men här är den, lyssnar nu. Han sjunger ju så man kan det...

Jag var en vandrare,
gick i sol gick i regn.
Ibland jag stannade,
vid en flod på en äng.

Jag var fri, den luft jag andades
var ännu ren och himmelen var vid
då blev jag vuxen och jag förstod:
vi har alla ont om tid.

Jag var en luffare,
i en värld utan hem.
En värld av bluffare,
vem är god, säg mig vem?
Man blir rädd man vill bli tuffare,
vem vill va' bland de undanskuffade
knappast förbluffande, man blir van:
vi blev lurade som barn.

Jag blev en sångare,
som vill ha kvar vår jord
vill va' en sångare som kan stå för sitt ord.
Jag vill inte bli en månglare
av sorg och leda av en bitter strid.
Jag vill hinna sjunga:
"Jag älskar Dig" medan ännu alls finns tid.


Googlade lite...

8 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ!
Det är Beppe Wolgers som skrivit texten:)
Visst är den fin?!

Mvh Jenny

Ps.. har inget konto... så jag blir anonym

linlasj sa...

Du är anonym även för mig...har flera gånger sänt mess till en Jenny som inte var den Jenny som skulle ha messet.

Så det blir. :-)

linlasj sa...

Och ja. Den är fin. Mycket fin.

JanneC sa...

Mycket fin sång sjungen av Göran Fristorp, skriven Av Beppe Wolgers. Jag har lyssnat mycket på den och planerar att framföra den själv vid tillfälle
Mvh

Janne

linlasj sa...

Ja Janne! Gör det! Den är fin. Och tänkvärd.

Anonym sa...

I en värld utan hem är originalet
inte utav hämd//Mvh PHL

Anonym sa...

Tre rättningar till:
"och himmelen var vid",
"som vill ha kvar vår jord" och
"medan ännu alls finns tid"

linlasj sa...

Tack! Rättat nu. Tog ett tag men I alla fall...